Jak rychle zhubnout po Vánocích?

I když je hubnutí povánočních kil asi to poslední co mě teď v 8. měsíci těhotenství zajímá, vím že mě sleduje mnoho z vás pro které to může být aktuální téma. Proto jsem se rozhodla sepsat tento článek a pevně věřím, že vám pomůže a poradí jak na to. Budu vycházet z vědomostí které jsem získala na kurzu Body & Mind, výživového poradce a z mých zkušeností před těhotenstvím. 

Pokud se u vás po přečtení nadpisu tohoto článku rozsvítil červený alarm a víte že RYCHLÉ HUBNUTÍ = ŠPATNÉ HUBNUTÍ, pak jste na té správné cestě. Po Vánocích na vás bude útočit mnoho reklamních triků a zaručených rad jak rychle zhubnout, ale věřte mi že ani jedno nestojí za to.

Hubnutí by měl být zdravý a postupný proces, díky kterému se vaše tělo zbaví nežádoucího tuku bez rizika rychlého nabrání zpět.

Při správném hubnutí člověk ztratí max. 2 – 3 kg (ideálně pouze tuku) za měsíc. Pokud zhubneme více, riskujeme že zhubneme také svalovou hmotu a to je nežádoucí. Navíc nám hrozí i tzv. jojo efekt, díky kterému své těžce ztracená kila nabereme zpět a dokonce i něco navíc.

Zaměřte se na správné stravování a aerobní cvičení neboli cardio. Zařaďte více ovoce a zeleniny, komplexních sacharidů jako jsou luštěniny, celozrnné potraviny či ovesné vločky a dodržujte pitný režim.

Na každých 15 kg vaší váhy byste měli vypít 0,5 – 0,75 l vody.

Při tělesné námaze nebo v létě ještě o něco více. Nevynechávejte cukry nebo tuky úplně ze svého jídelníčku, Někomu to sice může na chvíli vyhovovat, ale pro tělo je to obrovský šok a tento deficit vás dříve nebo později stějně dožene – např. v podobě nočního vyjídání ledničky. Zkuste udržovat balanc ve svém stravování a najít si přesně to, co vyhovuje vám.

Co se týče cvičení můžete zvolit mnoho způsobů, ale nejspolehlivější na spalování tuku je aerobní cvičení neboli cardio. Při tomto cvičení musíte udržovat vaši tepovou frekvenci v aerobním pásmu. Abyste si vypočítali vaše aerobní pásmo tak potřebujete znát vaši maximální tepovou frekvenci, kterou vypočítáte vzorcem: 220 – váš věk (u žen se někdy uvádí nižší číslo, už jsem se setkala i s 208 – váš věk).

Aerobní pásmo se nachází mezi 65 – 80% vaší maximální tepové frekvence.

V tomto pásmu (aerobním s kyslíkem) je potřeba vydržet co nejdéle. Alespoň 40 min aby došlo vůbec ke spalování tuku. Každý člověk začne spalovat tuk za jinou dobu, ten kdo je trénovaný (fyzicky zdatný) a má rychlý metabolismus začne tuk spalovat rychleji (třeba i za 15-20 min) než např. obézní netrénovaný člověk, který začne tuk spalovat o mnoho později (třeba až za 1 hod) a někdy ani vůbec. Spálí pouze cukry, ale k tukovým zásobám se vůbec při spalování nedostane. Pokud se opravdu potřebujete zaměřit na spalování tuku, zkuste si pořídit tepový pás a hlídat si během cvičení vaši tepovou frekvenci. Navíc čím více budete cvičit, tím se vaše fyzická kondice zlepší a tím rychleji začnete tuk spalovat.

Jsem přesvědčená o tom že každý kdo bude dělat aerobní cvičení min. 3 x týdně  1 hodinu po dobu jednoho měsíce tak zaručeně zhubne.

Co myslíte, je to dostatečná výzva to zkusit?

Pokud jste se rozhodli zhubnout nějaké to kilo navíc tak vám držím palce, mě to čeká po šestitedělí také takže budeme na stejné vlně. Pravděpodobně na toto téma bude pak vznikat i více článků/videí, tak se můžete těšit. Držím vám palce! S láskou Simi