Jak se motivovat ke cvičení?

Asi znáte ten pocit kdy víte, že byste měli jít cvičit ale za žádnou cenu se vám nechce. Já ho měla zrovna dnes a nejde ani popsat, jak moc se mi nechtělo. Mám ale pár vychytávek díky kterým se nakonec vždy ke cvičení odhodlám. Vypozorovala jsem co na mě platí a třeba bude platit i na vás. Takže vzhůru do toho!

1. Připravte si sportovní oblečení den předem

Nejen že se psychicky připravíte že následující den půjdete cvičit, ale také vás pak ráno nezaskočí výběr vašeho cvičebního outfitu. Všechno mějte hezky pěkně nachystané a ať vás ani nenapadne to “náhodou” nechat doma. Pokud budete mít sportovní tašku s sebou, donutí vás to jít do fitka a nebo na skupinové cvičení podle vašeho plánu. Pokud budete cvičit doma, připravené oblečení vám také pomůže.

2. Najděte si cvičení blízko vaší práce/školy a nebo vašeho bydliště

Vím že né vždy je tohle možné, obzvláště pokud bydlíte na vesnici a nebo v malém městě, ale pokud máte na výběr tak dejte přednost vždy tomu bližšímu místu. Možná nejste tak líní jako já a dokážete jezdit přes celé město kvůli cvičení, ale ze své vlastní zkušenosti vám radím dobře – čím méně je překážek mezi vámi a cvičením, tím lépe. Už tak máme co dělat, abychom si vůbec nějaký ten čas na cvičení našli a co teprve pokud bychom za tím měli ještě dlouze dojíždět.

3. Pokud jíte nějakou prasárnu, řekněte si že si zítra zacvičíte

Není to tak že bychom měli mít nějaké výčitky. Právě naopak, pokud si dopřáváte nějaké nezdravé jídlo které milujete, užijte si ho, ale sami pro sebe si řeknětě, že si zítra zacvičíte. Pro mě je to již takové nepsané pravidlo, že když se např. přejím o víkendu, v pondělí si jdu hned zacvičit. Opět je to hraní si s příjmem a výdajem kalorií. Pokud si z toho uděláte zvyk, dopomůže vám to držet rovnováhu a nebudete muset řešit nadváhu.

4. Představte si jak se budete cítit po cvičení

Už se vám někdy stalo že byste měli špatný pocit po cvičení? Mně teda nikdy. Vždy jsem plná endofinů a mám dobrý pocit z toho, že jsem pro sebe něco udělala. Naopak když plánuji že si půjdu zacvičit a nejdu, mám akorát depku a výčitky z toho jak jsem líná a neschopná. Chcete radši depku a nebo dobrý pocit? Představte si to a vzhůru do cvičení. Navíc jakmile začnete cvičet, veškerá nechuť zmizí a přijde pouze dobrý pocit a odhodlání.

5. Samotné cvičení by vás mělo bavit

Jde o to abyste na cvičení nechodili za trest. Pokud to tak je, vybrali jste si špatný pohyb. Jsem přesvědčená že pro každého z nás existuje vhodná pohybová aktivita a pokud jste ji ještě nenašli tak hledejte. Hledejte do té doby dokud vás to nezačne bavit. Cvičení samo o sobě je jako droga a naše tělo ho vyžaduje. Jen musíte zjistit, které přesně to je. Také je dobré najít si fitness, ve kterém se budete cítit dobře. Hodně dělají i lidé, kteří tam společně s vámi chodí. Kdysi jsem byla v jednom fitku, kam chodily pouze namakané ženy, které spíše vypadali jako muži. To byl místní ideál krásy, vypadat jak kulturistka. Nemohla jsem si pomoct, ale necítila jsem se tam dobře. Ačkoliv bylo fitko samo o sobě pěkné, přestala jsem tam chodit. Teď chodím do jiného a jsem maximálně spokojená.

Pevně věřím že vám alespoň jedna z těchto rad pomůže a namotivuje příště do cvičení, až se vám zas nebude chtít. Pokud máte nějaké otázky a nebo něco na srdci, můžete mi napsat na můj Facebook ZDE. S láskou Simi