Co jsme měli dobrého?

O víkendu jsme byli v naší oblíbené Podolce a jako týdenní specialitu měli pohanku. Ale né tak ledajakou. Pohankové rizoto s dýní, žampiony a avokádem. Ach to byla dobrota!

Pohanku jsem kdysi jedla velmi často. Je překvapivě snadná na přípravu  a má úžasné vlastnosti. Obsahuje vitaminy B1 a B2 díky nimž pomáhá tělu aktivovat energii a podporovat činnost nervů. Příznivě ovlivňuje stavy podrážděnosti, nechutenství a bolesti hlavy. Velmi důležitý vitamin v pohance je cholin, který regeneruje jaterní buňky po poškození chorobami a alkoholem. Zároveň napomáhá při odbourávání nahromaděného tuku v játrech. Pohanka také obsahuje kyselinu linoleovou, která snižuje hladinu cholesterolu v krvi a působí proti srážení krve v cévách.

Jak si připravit pohanku

Pohanku zvládne připravit úplně každý. Stačí ji propláchnout vodou, zalít jeden a půl objemovým násobkem vody a přivést k varu. Var udržovat asi tři minuty a poté vypnout, přiklopit pokličkou a nechat asi 15 minut stát. Já osobně jsem ji dělala s rajčatovým protlakem, chilli, medem, zázvorem a zeleninou. Je lehká a přitom zasytí. V poslední době jsem ji přestala dělat protože Lukáš ji moc nemá rád. Pohanka má totiž specifický “zápach”, který nemusí zrovna každému vyhovovat. Mně osobně ale nevadí a ráda si ji dám když je možnost.

Miluji interiér Podolky, ze všech stran na vás dýchá pozitivní nálada. Obsluha je úžasná a hraje tam příjemná hudba.

Lukáš opět neodolal pizze. Přes týden drží mojí krabičkovou dietu, která se vesměs skládá z kuřecích prs a rýže, takže alespoň občas musí zhřešit. Pizzu jsem chutnala a byla vynikající!

A jak už to tak u mě bývá, neodpustila jsem si dezert. Tentokrát to byla kokosová panna cotta s mangovou omáčkou. Na Instagramu jste mohli vidět, jak se hezky klepala – skoro jako živá! 🙂

Přeji vám krásný večer! S láskou Simi